Krew krew se Google

Pilih Entry anda

sekarang ada berapa orang sedang on9?

Anda tetamu ke

Monday, February 07, 2011

pengakap lagi, kem kembara ilmu

hi, tatkala ini sedang boringgnye menyaksikan liverpool vs chelsea.... update bloga lagi baik.
baru je balik dari kem kembara ilmu anjuran KLKM upsi. aku tag along ikut budak2 klkm PSAS. kem bertempat kat komenwell rawang... membawa ke templer park.


jumaat malam sabtu tu gerak masuk utan kat komenwell, gune trek semasa aku mengembara untuk manikayu 3b. kali ni jalan dah taw... so ok gak la... sempat gak mandi air terjun tengah2 malam tu. aku tag along dgn krew echo... seronok aku bercerita semasa perjalanan....

bertolak jam 10/11 pm... sampai ke checkpoint terakhir dalam kul 4 pagi... masak kat situ... tido kejap sampai kul 7, lepas tu gerak balik ke komenwell...

bersiap, tepat jam 9 pagi gerak ke hutan rimba templer . kalau naik kereta duk ada 5 minit je dari komenwell, jalan kaki nye pasal.. 1 jam setengah baru sampai... dgn panas terik. aku penat... jadi aku panjat last last...

die punye bukit.... bapak mencanak tinggi.. pancit aku....  punye la aku nak cari airt terjun.. aku potong sampai q depan.... pacat yang mengerumi kaki sangat lah banyak....  kebetulan aku bawak pisau lipat yg ada pengepit kat tengah tu (tak reti eja plyer) memang putus2 pacar tu aku kerja kan....

di samping itu aku juga menjadi ajk tidak rasmi pembuang pacat dan penyambut gadis2 yg cecuakan di dalam hutan.... mule mule rasa best... lama lama. rasa nak campak je budak2 neh dalam gaung... hahaha abg gurau je adik2.

sampai air terjun terus berendam dan tido.... pendek cerita... perjalanan jauh dan amat best.... heheh








aku tak bawak kamera da masa nehh.... nanti aku letak gambar dari kamera2 kecik budak2 neh kat sini (berlagak).. bhahahahha

3 comments:

hipotesis