Krew krew se Google

Pilih Entry anda

sekarang ada berapa orang sedang on9?

Anda tetamu ke

Tuesday, January 25, 2011

cubaan gagal shoot water rafting.

hai, kali ni aku nak cerita pasal event sukan ekstrem yang aku stat join awal tahun ni. ternyata mengambil gambar ekstrem memang sukar.

seperti fotografi sukan2 lain, kita mesti tahu dan master tentang game tersebut sebelum kita mengambil gambar2 itu.

cara terbaik untuk mengambil gambar sukan, ialah kita pilih satu posisi, dan biar moment tu datang kat kita. cuma dalam sukan ekstreem ni, posisi yang nak di ambil hehehe, sangat lah sukar.

kamera yang aku gunakan tidak cukup laju untuk merakam aksi2 pantas sukan ekstrem. sukan ekstreem sangat cantik kalau kita dapat snap reaksi wajah orang yang sedang beraksi. dgn tahap ketajaman gambar yang tinggi. tapi sekurang kurangnya aku mencuba.

sukan water rafting ni aku follow team yang based kat KKB. laluan mereka antara selepas empangan sampai la ke ampang pecah. aku terpaksa menuruni gaung sedalam 200-300 meter (lebih kurang tinggi banggunan 10 tinggkat) untuk mendapatkan aksi yang di ingini.

kira gambar aksi la ni
bersama sama-sama aku ialah cikgu zul a.k.a sifu, abg hamdi, kudyen dan haris. bawah ni ada gambar yang aku amik. aku tak edit pun gambar2 ni....

hanyut untuk latihan water confident

abg hamdi, haris dan si kudyen jalang


ketua instructor

200mm zoom dari atas jejantas setinggi 200-300m


aksi di celahan batu

aksi kami yang menuruni curam

tenang sebelum gelora

aksi bermula

yee haaa



Kudyen bersama cikzu zul aka sifu outdoor



P/S : Seluar yang aku pakai koyak semasa menuruni bukit neh.... koyak lagi seluar.
gambar2 ni pada mata aku tak menjadi. apa pendapatan anda??????






1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

hipotesis