Krew krew se Google

Pilih Entry anda

sekarang ada berapa orang sedang on9?

Anda tetamu ke

Monday, January 24, 2011

Studio Shoot


hi semua, hik hik hik, kisah kali ini. aku kena buat satu video shoot mengenai berita. kali ni team aku hanya dua orang. tak kisah la, janjey kerja jalan dan siap. selepas shoot video di lapangan (tempat kejadian di mana aku akan post kemudian), aku nak shoot scene di bilik berita. jadi aku akan letakkan seorang pembaca berita di hadapan green screen dan rekod videonye. masa post-process nanti, green screen tu aku akan gantikan la dengan ape saje yg aku suke, gambar aku ke, video ape ape.

masa nak booking studio ni pun kelakar juge. kerana tidak menumpukan perhatian kat tatcara membooking studio, aku dgn kondifennye book studio tanpa kamera..... grrr, ghupenye studio book lain, kamera book lain. mungkin itu cara fakulti menjaga harta benda mereka. tapi takpe. kawan2 ramai, jadi aku bergegas meminjam kamera member aku, nasib baik die bagi pinjam. so aku gune la kamera beliau untuk shoot video. oleh kerana nikon D90 tak ada ext jack untuk mic dan video nye hanya 720 p, ia dah memadai untuk menghasilkan scene di bilik berita.

so ini ada sikit gambar aku sedang menyeting scene neh..... thanx to MR. K kerana snap gambar2 neh. :D







menulis skrip

lihat encik director nehh


re-write skrip balek

gamba report

P/S : 1) gambar neh sume shoot Jpeg... jadi kualiti die tak berapa nak cun (alasan je neh)
2) hmm..... siapa reti edit video sila ajar saya plsssss


No comments:

Post a Comment

hipotesis