Krew krew se Google

Pilih Entry anda

sekarang ada berapa orang sedang on9?

Anda tetamu ke

Monday, January 03, 2011

FIX Yahoo messenger (windows 7)

kalau korang kena masalah mcm aku neh, korang mesti bengang kan... aku pun bengang, Ym aku tak leh nak chat. taip nampak, tapi bile tekan enter satu benda pun tak nampak. bermacam2 cara kat internet yang ada, tapi satu pun tak jadi. akhirnye aku jumpe dua cara neh. korang terai cara satu lu. kalau tak jadi gak baru terai cara 2. sebab cara 2 neh, kalau salah buat, leh rosak sistem komputer tuu

ni cara satu.

windows>>all programs>>Accessories>>Command promt (right click, run as administrator).
lepas tu taip kedua dua neh.

regsvr32 jscript.dll (tekan enter)

lepas tu taip neh

regsvr32 vbscript.dll (tekan entar)



lihat gambar rajah (hehehe)







lepastu terai run YM., kalau tak jadi gak, terai cara ke dua.



neh cara yang kedua. hati hati bile gune cara nehh!!!!!

FIRST CLICK>START>CLICK ''RUN'' TYPE REGEDIT PRESS ENTER
NOW >>
HKEY_CURRENT_USER >.> Software >> Microsoft >>Windows >> CurrentVersion >> Internet Settings >> Zones >
akan ada folder mcm neh
0 1 2 3 etc
lepas tu akan ada satu folder lain sebelum kosong. mcm aku die tulih L. deleted folder tuh





dekat zones tu kan ada nombor. aku dah deleted dah folder yg mengganggu tu. kalau mcm dalam gabar neh, atas 0 tu yg kena deleted.


P/S: lepas neh, setat balik la aktiviti mengaco orang dalam YM hehehee







2 comments:

  1. "lepas usha2 tu,sile sile la komen ye"

    ni ayat perli ke hape nieh?
    =p

    ReplyDelete

hipotesis